Translate

7 Ağustos 2013 Çarşamba

Hamileyken tatile gideceklere tavsiyeler

          Geçenlerde hamile bir arkadaşım tatile gitmeyi planladığını ama bulantılardan, ayağındaki şişmelerden, yemek yeme problemlerinden, havuza girip giremeyeceğiyle ilgili endişelerinden... dolayı tereddütte kaldığını söyleyince Naz'a 6 aylık hamileyken gittiğim tatilden bahsettim.. Konuşmalarımız etkili olmuş ki dün beni güzel bir tatil beldesinden arayıp "iyi ki konuşmuşuz, iyi ki gelmeye karar vermişim" dedi. Keyifli olduğu sesinden anlaşılıyordu... Ben de keyiflenip hamileykenki tatil tecrübemi blogda anlatıp belki birilerine daha yardımcı olabilirim düşüncesiyle başladım bilgisayarımdaki hamileyken gittiğimiz tatilimizin fotoğraflarını karıştırmaya..
      Ben şubat ayı oldu mu başlarım tatil hayalleri kurmaya... İnternet sitelerini dolaşmaya... Hesaplar yapmaya... 
     Yine bir şubat günü ben 3 aylık hamileyken, bulantılardan içim dışıma çıkmış bir halde hastaneye kaldırıldığım bi gece, kolumda serum, başımda sancı kıpırdayamaz halde gözlerimi kapatıp hastane odasındaki yatağıma uzanıp başladım hayaller kurmaya... Kurdum da kurdum... Kurdum da kurdum... Baktım yapacak bişey yok... Yanımda getirdiğim kitapların ağzını açmaya mecalim yok... En huzurlu, en dinlendirici, en sevdiğim şeyi yaptım ben de sabaha kadar... Sevgili koltuk da uzanırken refakatçim olarak, bende yatağımda O'nu özlerken O'nunla güzel bir tatil... Öyle iyi geldi ki... Doktor der serumdan, ben derim hayallerden iyileşiverdim sabahleyin... Ne bulantı kaldı, ne sancı :))
       Ne kadar seviyorum yazmayı... Anlatmayı... Paylaşmayı... Ondan heralde, söylemek istediğim şeylere bi türlü gelememem... Neyse...
       Eveett, gelelim hamile olup bu Ağustos sıcağında tatil hayal edenlere tavsiyelerime...
          ***Öncelikle muhakkak doktorunuzla konuşup tavsiyelerini, bu yolculuğun size ve bebeğinize yaralır ve zararlı olabilecek yanlarını ve tavsiyelerini sorun...
          ***Doktorunuza muhakkak kaşıntı, alerji, mantar... gibi cilt rahatsızlıkları için merhem yazdırın.. Zira zaten hassas olan bedeniniz böcek ısırması, sinekler, hava değişimi gibi sebeplerle çılgınlar gibi kaşınabilir ve siz kaşınmaktan başka bişey yapamaz hale gelebilirsiniz(bknz:ben)
          ***Sinek kovar gibi sineklerden kurtulmanızı sağlayacak birşeyler bulabilirseniz muhakkak yanınızda götürün, ne kadar iyi otellerde sık sık ilaçlama yapılıp bu sorun engellenmeye çalışılsa da bazen engel olunamadığı ve sizin başetmek zorunda kaldığınız durumlar olabiliyor...
          *** ***Çantanızı hazırlarken gereksiz eşyalar almamaya özen gösterin, zira siz bavul taşıyamayacağınıza göre eşinize de yazık etmeyin :)
          ***Evden çıkarken yanınıza su ve atıştırmalık birşeyler alın, sürekli yanınızda, çantanızda bulunsun, bittikçe de yenileyin...
          *** Uçakla gidiyorsanız kalkarken sakız çiğneyin ve başınızı arkaya yaslayıp gözünüzü kapatın... Özellikle bulantı sorununuz varsa.... Karayolu ile yolculuk edecekeseniz 2-3 satte bir 5-10 dklık yürüyüşler yapmaya çalışın, otobüsse kullandığınız vasıta molaları muhakkak yürüyüş yaparak değerlendirin.
          ***Denize girecekseniz denize yakın otel ya da evler(mümkünse sıfır) tercih edin... Çünkü sıcakta konakladığınız yer ve deniz arasında yürümek size sakıncalı olabiliyor, eşinizi de mahrum etmek istemeyip bir de O ndan ayrı kalmak istemezseniz de içiniz bir türlü rahat etmiyor. Bizim otelimiz denize 200 m mesafedeydi, sürekli otelden shuttle olmasına rağmen sıkıntı olmadığını söyleyemeyeceğim... Zavallı eşim sürekli beni sıcaktan korumak için bir çaba sergilemek zorunda kaldı. Çünkü özellikle Akdeniz Bölgesi nde tatil yapıyorsanız, güneş kavurucu bir şekilde 18:00 civarına kadar tepenizde sizi yakmak için bekliyor..
         ***Muhakkak çantanıza bol fötr şapka, güneş gözlüğü, yüksek koruyucu güneş kremi(zira hamileyken güneşin ciltte leke yapma olasılığı daha yüksek) alın


         ***Otelde(konakladığınız yerde) bol bol dinlenin, yeşilliği bol huzurlu ve temiz bir otel(mekan) tercih edin...
         ***Otel yönetimine beslenme düzeniniz, diyetiniz ve size uygun gelmeyen durumlar hakkında bilgi verip yardım isteyin... Eminim yardımcı olacaklardır..
Bol bol meyve yeyin.
Sağlıklı ve özenli beslenin... Otel tercihinizde
yemekleri muhakkak önemseyin...


 ***Protein, karbonhidrat, vitamin yönünden  zengin gıdaları tercih edin... Iyi otellerde her çeşit bulmak mümkün... Balık, meyve, yoğurt, kuruyemiş, yumurta, süt, bal gibi yiyecekler, tam tahıllı ekmekler tercih edin
   Gittiğiniz mekanı en iyi şekilde değerlendirin...  Mideniz, gönlünüz, tüm ruhunuz  tatil yapsın :)  Enerjinizi atın...

                                                                                      
         ***Ben bikiniyle kapalı havuza girmiştim, kimse kapalı havuzu tercih etmiyordu ve kimse yoktu pek... Diğer zamanlarda da paleroyla dolaştım hiç de sıkıntı olmadı... Zira mayo giymek daha sıkıntı olacaktır, hamileler için özel hazırlanmış mayolardan da alabilirsiniz... Tesettürlüyseniz haşemanızla da gayet rahat yüzebilirsiniz, inanın yüzmek çok iyi gelecek,hem bebeğe hem size... Bebeğin rahatladığını hissediyorsunuz :)
        ***Benim doktorum havuzu tercih etmemi, rahim yolum açık olduğu için mikrop kapma ihtimalimin yüksek olduğunu söylemişti, denize girmemi tavsiye etmişti... Ben de kimsenin girmediği kapalı havuza girdim bir iki kere, geri kalanda da denize girdim... Denizin içine kadar paleroyla giriyordum sonrada paleroyu eşime verdim, göbeğimi taciz ettirmedim kimseye  :)
         ***Yürümekten, dans etmekten çekinmeyin(çok abartmamak koşulu ile) Zira ben bir gece öyle çok abarttım ki Alman bir yaşlı teyze beni elimden tutup "kızım yazık çocuğun başı döndü bi dur!" diyerek oturtunca yerime eşimle "Yurdum Teyzesi Alman İngiliz farketmiyor" diyerek gülüştük.. :))
         ***Aklınıza gelebilecek bütün aktiviteleri(paraşüt... hariç) yaptım hemen hemen, sürekli doktorumuzla temas halindeydim ve hiç sıkıntı olmadı.. Muhakkak doktorunuzun numarasını alın... Ve aramaktan çekinmeyin...
         ***Havuza girmenizi çok tavsiye etmiyorum çünkü gerçekten mikrop kapma ihtimali çok yüksek... Deniz her zaman önceliğiniz olsun...
Hamileyken herkes size özel olduğunuzu hissettirir ve tatil mükemmel geçer :)) Hele şansınıza tek hamile sizseniz... Benim için şef özel meyveler getirtip özel olarak çift yıkanmış olmasını sağlıyordu... Her aklıma geldiğinde gülümserim... Bunlar bir daha geri gelmeyen özel anlar oluyor, tadını çıkarın bol bol... Merak etmeyin bebeğiniz çok güzel korunuyor, dikkat etmeniz (beslenmenize, dinlenmenize...) halinde bebeğiniz de tatilde çok eğlenecek sizinle birlikte :)
          ***Bebeğinize hediye alabilirsiniz gittiğiniz yerden, insan kendini çok iyi hissediyor inanın... Şimdilik aklıma gelenler bunlar... Sormak istediğiniz soru olursa eklemeler yaparım... :) Herkese mutlu bir tatil diliyorum... Sevgiyle...

NOT:Bizim kaldığımız otel Side de yeni açılmış bir oteldi. Side Crown Palace... Otel yönetiminden sorumlu bayan(otelin sahibinin kızıymış) tesettürlüydü ve tesettürlü hanımlar da vardı ve gayet rahat görünüyorlardı...  Otel çok ilgiliydi, tek olumsuz yanı denize sıfır olmamasıydı... Sürekli shuttle vardı denize ama yine de benim için sıkıntı oldu... Bir de otelin binası dışında çevresinde çimenlik alan yoktu pek ve benim gibi yeşillik meraklısı olanlar için dezavantaj olan bir durumdu :) Yemekleri harikaydı, çok özenliydi... Özellikle balık konusunda ustaydı... :))
       

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder