Translate

1 Eylül 2013 Pazar

Akvaryum-Florya

     Bir gün sevgiliyle İstanbul'a yaptığımız 3-5 günlük bir kaçamağı doyasıya değerlendirme çabaları içerisinde  program hazırlarken bir forumda okuduğum akvaryumun büyüleyici yolculuğu ile ilgili yazıyı hatırlamam sayesinde oldu  bu eşsiz gezinti... Tam bir balıksever hatta tüm canlılara aşık bir insan olarak ben büyülendim, başka bir Dünya'ya açılan bir kapıydı benim için Florya'daki o akvaryumun kapısı.... Alice'in Harikalar Diyarı'na geçişi gibi bir geçişti...
      İstanbul Akvaryum yanlış hatırlamıyorsam 'Dünya'nın en büyük tematik akvaryumu' olma özelliğine sahip kocaman bir akvaryum... Kendi sitesinde 'kendi alanında ilkleri ve enleri olan bir akvaryum' olarak adlandırılmış... Akvaryuma Karedeniz'den giriyorsunuz ve buzulları, yağmur ormanlarını... dolaşıyorsunuz... O kadar gerçek ki yağmur ormanlarında üzerinize damlayan yağmurlar, buzullardaki sizi üşüten soğuk hava gerçekten masalların gerçek olduğuna, bir zaman- mekan değiştirme makinasının ellerinizin altında olduğuna sizi inandırmaya başlıyor... Çıktığınızda büyülenmiş bir halde "woww" demekten kendinizi alamıyorusnuz...
      Alanların temalandırılmasında o bölgenin coğrafi özellikleri,  kültürel yapısı, tarihsel ve mimari yapısı düşünülerek alanların ışıklandırılması, görsel efektler düzenlenmiş...
      Ve beni en çok mutlu eden kısmı ise canlıların doğal ortamlarına en yakın ortamlar sağlanmaya çalışılmış ve yabancılık çekmemeleri açısından iyi bir misafirperverlik örneği gösterilmiş...
      Başınızın üstünde yüzen dev balinalar, köpekbalıkları, ayaklarınızın altındaki balıklar... zaman zaman sizi ürkütü zman zaman gülümsetiyor...
      Gelelim sizin için seçtiklerime... :))
    
Ben bu yanda görmüş olduğunuz Vatoz'a aşık oldum... Kalbim hızlı hızlı çarptı O 'nu görünce... Sarılmak istedim, öpüp koklamak... İnancımı sağlamlaştırdım... Sevimliliğine gülümsedim... Yaradan'a sonsuz teşekkür ettim... Dudakları, gözleri... Hayalet casper a benzeyen edası... :))  Bu dev akvaryumda en sevdiğim şeylerden biri de her balık türü, suda yaşayan canlı ile ilgili bilgilerin ilgili alana ayrılmış ekranlarda verilmiş olması... Böylelikle hiç tanımadığınız bir canlı ile bile çok yakından tanışmış oluyorsunuz... Vatozlardan bahsetmişken  bu sevimli canlı ile ilgili bir de bilgi vermek istiyorum ki beni çok şaşırtan bir özellik: Vatozların kuyruklarında elektrik varmış. Ve aslında bu  zararsız görünen sevimli canlıdan, kuyruğundaki elektrik sayesinde köpek balıkları bile korkuyormuş.Kuyruklarındaki elektrik vücutlarındaki özel bir organdan sağlanıyormuş ve ölümcül tehlikelere yol açabilirmiş.  Yani siz siz olun Vatozun kuyruğundan uzak durun :)) Ayrıca Vatozların yumurta keselerine biçimlerinden dolayı "deniz kızının çantası" denilirmiş :)) Bir gün "Kim 500.000 ister?" e katılırsanız belki sorarlar, aklınızda bulunsun... :))    
     

            Bu   altta görmüş olduğunuz kutup teması da benim en çok ilgimi çeken temalardan... Ve canlılar hakkında merak edebileceğiniz ve öğrenmek isteyebileceğiniz hemen hemen her bilgiyi bu görmüş olduğunuz ekranlardan bakabiliyorsunuz...                            
  • Bu deniz  kestanelerini isterseniz elinize alıp benim tabirimle sevebiliryorsunuz, sevgilinin tabiriyle dokunabiliyorsunuz :)) Tek canlılık özelliği dikenlerinin arada bir, nadiren kıpraşması.... Yoksa bir yumak dikenli telden farksızlar :)) Ama ben O nları elime alınca mutlu oldum... :)) Bu arada fotoğraflarda ben tesettürlü değilim, o sebepten fotoğraflar arasında benim olduğum fotoğraflar, en azından seçilebilecek şekilde göründüğüm fotoğraflar yok.. :))                                                                                                                                                                                                                                                              Sizin için seçtiğim son tema   Yağmur ormanları, bu ormanlar yıllık en az 1750-2000 mm yağışa dayalı, yüksek yağış miktarı ile bilinen ormanlardır.    Ve bu ormanlardan bahsedince akla aynı zamanda geniş yapraklı ağaçlar gelir tabi ki...                 Yüzünüze değen yağmur damlaları, bu ormanlarda yaşayan hayvanların uzaktan kulağınıza çalınan sesi ve muhteşem atmosferiyle işte ekvator yakınlarındaki bu ormanlardasınız...
                                                                                            




    Bu akvaryum beni büyüledi... Yani ben çok sevdim... İstanbul yakınlarındaysanız, İstanbul'a sık sık yolunuz düşüyorsa... Ya da bulunduğunuz ilde böyle bir akvaryum varsa bence denemeye değer... :))

                                    Akvaryum'un sitesinden sizin için sayısal verileri kopyaladım...
    • 6.800 metreküp su hacmine sahip, toplam 64 adet tank,
    • 100 dönüm arazi içerisinde, toplam 22 bin m2’lik 2 katlı dev proje,
    • İstanbul Akvaryum’a ait 1.200 araçlık 32 bin m2’lik otopark alanı,
    • 6.000 m2’lik ziyaretçi alanı,
    • Karadeniz’den başlayıp Pasifik’e kadar uzanan 1,2 kilometre uzunluğundaki, özel temalı gezi güzergâhı,
    • Birbirinden ilginç türlerin bulunduğu yaklaşık 1.500 çeşit,toplam 15 bin adet deniz ve kara canlısı,
    • 2 adet 15 kişilik 6 akslı 5D sinema salonu, 7 ayrı film izleme seçeneği, rüzgâr, sis, su gibi efektler yaşatan sıra dışı sistem,
    • İstanbul Akvaryum içerisinde 470 m2’lik alana sahip hediyelik eşya birimi,
    • Gezi güzergahı üzerinde 3 kafe,
    • Bir tarafı Panama Kanalı manzaralı, diğer tarafı deniz manzaralı 1 adet restoranı ," (rakamlar istanbulakvaryumun sitesinden alıntıdır) içinde barındıran akvaryum beni gerçekten etkilemeyi başardı... Şimdi Sude'yi de biran önce akvaryumla tanıştırmak istiyorum... Zira o da en az benim kadar  tüm canlılara aşık... :)                                                                                                          
                                  
    Sanırım öğrenci, yeşikin, grup, yıllık... gibi seçeneklerle giriş ücreti değişkenlik gösteriyor...

    Kampanyalar, güncel fiyatlar ve sormak istediğiniz diğer sorularınız için 4449744 ü arayabilirsiniz veya www.istanbulakvaryum.com dan daha detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.


    Not:Reklam yapar gibi oldu bu post ama yalnızca sevdiğğim bir mekanı tanıtmak için tüm samimiyetle yazıldı tüm yazılar... Hiç bir getirisi yok :)) Rahatlıkla güvenebilirsiniz samimiyetime... Hepinize öpücükler...

                                                                                                                                           

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder